Träna...

Träning i all ära..
Hur roligt är det på en skala ett till tio??
Enligt mig inte så roligt, men hur kan man då göra sig lite mer motiverad till att börja röra på sig mer??
Och hur kul är det egentligen att hålla på & banta hela tiden??

Mitt tips till er är nog att inte banta utan börja röra på er lite varje dag.
Försök att klämma in det i era vardagliga sysslor,

* Som till exempel städa mera hemma, de ger en viss motion,
 iallafall är det bättre än att ligga i soffan och kolla på tv..
Rör på er

* På jobbet, beroende vad ni jobbar med självklart,
men har ni ett jobb där ni går omkring öka tempot lite, stressa dock inte då mår man inte bra..

* Cykla, det är min nya grej kan man säga har själv inte cyklat på tja 5 år eller något sånt, men jag tog mig i kragen & fixade min cykel, och lite ny färg fick den på köptet..

* Och sist men inte minst om ni kan börja gymma, även om man inte har tid eller liknade försök kom iväg 1-2 dagar i veckan iallafall, om inte annat blir man piggare och hälsan blir bättre och framförallt man mår MYCKET bättre..



Hoppas ni känner er motiverade till ett rörligare liv mina vänner...

Lycka till puss


Kommentarer
Postat av: Marie Boström

Du har rätt i vad du säger,gumman!!!

2009-05-13 @ 22:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0