4/1 2011..


Hatar att vara pendlare..
Idag har man jobbat första dagen på mycket länge,
känns både bra och dåligt måste jag nog säga, hade gärna varit ledig mycket längre,
men man måste ju jobba och känna pengar för att sen kunna göra det man vill göra med sitt liv..
Dagen började inte så bra, mådde illa och hade jätte ont i magen, min kolega kom för sent p.g.a tågen,
så jag fick stressa som bara den innan öppning, sen har väl dagen rullat på, tills jag fick sena gäster, vilket inte gör mig nånting personligen då, jätte trevliga, bra gäster helt enkelt..
vad är då problemet jo, att tågtrafiken är så j*vla kass, tydligen är det så att denna veckan går pågatågen enligt söndagens tidtabell vilket betyder att det sista tåget gick 22.53 och vi stänger köket 22.30 & restaurangen 24.00, så va händer, jo jag får ringa dit min chef som för ta över gästerna och springa till bussen för att hinna med tåget, som tro de eller ej var itid, kändes skit dumt både att lämna gästerna och att sätta min chef i den situvationen.
Jaja jag kom hem iallfall och nu sitter jag hemma i soffan under en varm filt med en kopp te och hoppas att min hals skall bli bättre tills imorron, sen blir de läggdags, ännu en lång arbetsdag imorron..
SOV GOTT..



Precis hemkommer från jobbet..


Kommentarer
Postat av: annmari

du är så duktig, hoppas inte nu skall bli dålig o bli förkyld nu när du äntligen börjat jobba

2011-01-05 @ 10:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0