10/1 - 2012..


Godkväll..
Kan inte sova så jag tänkte att jag kan skriva ett par rader här istället..
Har suttit halva kvällen och försökt beställa lite nya skidkläder, dem jag har är inte tillräckligt varma, har steg 1 vilket är det tunnaste, såkallad skaljacka och byxa, det har gått bra att använda i backen när man rört på sig hela tiden och gjort många åk, men graderna har sjunkit väldigt dem sista dagarna, igår när jag gick hem från jobb klockan tolv på kvällen var det så kallt att jag inte kände mitt ansikte och mitt hår blev alldeles vitt och frostigt, lite läskigt, med tanke på att det bara är -10/15 grader ungefär. tänkt sen när det blir -30 uchh va kallt, har frusit hela dagen idag inomhus, satt i soffan innan med två tjocktröjor, raggsockar en filt och halsduk,brrr sov även med fleeströja och strumpor inatt, jobbigt att frysa så hela tiden faktiskt, men det känns som det är varmare i mitt rum nu iallafall:))
Vidare till det här med jackan, vet inte riktigt hur ja ska göra med det, om ja ska beställa måste jag skicka de till sverige eftersom Norge inte är med i EU, så isåfall får mamma ta de o sen sända de hit, men det verkar som det är rätt dyrt att skicka paket hit, men jag tror det ändån blir billigare än att köpa jacka och byxor här, en jacka ligger på mellan 2000-5000 nok kr, o samma för byxor, aja jag får se hur jag gör man vill ju inte frysa och sen vill jag ju lära mig åka skidor för de är faktisk rätt kul ändån:)


Godnatt<3


Kommentarer
Postat av: susanne

usch så kallt det låter!!! men samtidigt väldigt roligt....viktigt att du har bra kläder om du ska vistas ute i de temperaturerna ju. Hoppas att det löser sig. Roligt att följa dig på bloggen...ha det så bra...kram

2012-01-10 @ 08:10:26
Postat av: Mamma

Det e klart det blir mkt billigare att skicka efter o sen skicka till dej än att handla i Hemsedal....

2012-01-10 @ 16:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0